Regulamin organizacyjny
UCHWAŁA NR 467 /2017
ZARZĄDU POWIATU KONIŃSKIEGO
z dnia 17 października 2017r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Koninie
Na podstawie art.36 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym
(Dz.U.z 2016 r. poz. 814 z późn. zm.) Zarząd Powiatu Konińskiego uchwala ,co następuje:
§ 1.
Uchwala się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej
i Kartograficznej w Koninie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Koninie
§ 3
Traci moc uchwała nr 491/2014 z dnia 17 września 2014r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
w Koninie
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą regulaminu od dnia 1 stycznia 2018r.
Zarząd Powiatu:
1. Stanisław Bielik…………………………..
2. Władysław Kocaj…………………………
3. Marek Górczak……………………………
4. Halina Lenartowicz……………………….
5. Zenon Paszek…………………………….
Załącznik do uchwały nr 467/2017
Zarządu Powiatu Konińskiego z dnia 17 października 2017r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO OŚRODKA DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ W KONINIE
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin organizacyjny zwany dalej „regulaminem”, określa organizację i zakres działania Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Koninie (PODGiK) zwany dalej „Ośrodkiem”.
§ 2
Ośrodek działa na podstawie:
-
Uchwały Rady Powiatu Konińskiego Nr XLII/238/10 z dnia 30 września 2010 roku
w sprawie powołania jednostki budżetowej pod nazwą Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Koninie, - Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U.2016.1870 z późn. zm.),
-
Ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U.2016.1629
z późn. zm.), - Statutu Ośrodka,
- Niniejszego regulaminu.
§ 3
Ośrodek jest jednostką budżetową Powiatu Konińskiego z siedzibą w Koninie ul. Andrzeja Benesza 1, 62-500 Konin, przy pomocy której Zarząd wykonuje zadania Powiatu.
Rozdział 2
Organizacja i zarządzanie
§ 4
- Bezpośrednim przełożonym pracowników Ośrodka jest Dyrektor.
-
Dyrektor zapewnia funkcjonowanie skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej
w kierowanej jednostce. - Dyrektor kieruje pracami Ośrodka i ponosi odpowiedzialność za wykonanie zadań określonych w statucie Ośrodka i Regulaminie.
- W czasie nieobecności dyrektora, kierownictwo sprawuje pracownik posiadający pisemne upoważnienie dyrektora.
- W sprawach należących do kompetencji Starosty, dyrektor wykonuje zadania na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Starostę.
- Do wykonywania zadań, o których mowa w ust. 5 mogą być również upoważnieni pracownicy PODGiK.
- Pracowników Ośrodka zatrudnia, awansuje i zwalnia Dyrektor Ośrodka
Rozdział 3
Przedmiot działania Ośrodka
§ 5
Ośrodek jest jednostką organizacyjną Powiatu Konińskiego, do zakresu działania którego należy wykonywanie zadań związanych z gromadzeniem i prowadzeniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, kontrola opracowań przyjmowanych do zasobu, udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom i osobom fizycznym, a w szczególności:
- Gromadzi, prowadzi i udostępniania dane z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
Udziela informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystania
i udostępniania, - Wykonuje reprodukcję z dokumentów stanowiących powiatowy zasób geodezyjny, materiałów dostarczonych przez zleceniodawców oraz nalicza należności za ich wykonanie,
- Prowadzi tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych,
- Zakłada i aktualizuje dla całego powiatu bazy danych o których mowa w art. 4 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U.2016.1629 z późn. zm.),
- Prowadzi powiatową bazę danych wchodzącą w skład krajowego sytemu informacji o terenie,
- Koordynuje usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- Udostępnia zasób zainteresowanym jednostkom oraz osobom fizycznym w zakresie zasobu powiatowego,
- Przyjmuje i ewidencjonuje zgłoszenia robót geodezyjnych i kartograficznych,
- Weryfikuje opracowania geodezyjno-kartograficzne przyjmowane do zasobu,
- Koordynuje realizację robót dotyczących tego samego obszaru, zgłoszonych przez różnych wykonawców robót,
- Prowadzi rejestr cen wartości nieruchomości,
- Wykonuje czynności techniczne związane z obsługą zbiorów danych ewidencji gruntów i budynków oraz wydaje wypisy i wyrysy,
- Prowadzi i bieżąco aktualizuje bank osnów,
- Prowadzi sprawy związane z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
- Przyjmuje zawiadomienia o zniszczeniu znaków geodezyjnych i budowli triangulacyjnych,
- Przekazuje właściwym jednostkom dokumenty geodezyjne i kartograficzne zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Ewidencjonuje, przechowuje i przetwarza dokumenty ilustrujące zasób,
- Ocenia stan zasobu i wnioskuje potrzebę wykonania prac wynikających z tej oceny,
- Tworzy i aktualizuje zasób zabezpieczający,
- Doskonali metody gromadzenia i wykorzystania zasobu poprzez wdrażanie nowych technik i technologii w uzgodnieniu z Geodetą Powiatowym,
-
PODGiK współpracuje z organami i jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania z zakresu: planowania gospodarczego, planowania przestrzennego, wymiaru podatków i świadczeń, oznaczania nieruchomości w księgach wieczystych, statystyki publicznej, gospodarki nieruchomościami oraz ewidencji gospodarstw rolnych
w dziedzinie współdziałania w zakresie utworzenia systemu dostępu i wymiany danych między ewidencją gruntów i budynków a ewidencjami i rejestrami publicznymi prowadzonymi przez te organy i jednostki organizacyjne, współpracuje z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych w zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań ustawowych.
Rozdział 4
Struktura i zakres działania Dyrektora oraz samodzielnych stanowisk pracy
§ 6
- W PODGiK tworzy się komórki organizacyjne , w skład których wchodzą następujące samodzielne stanowiska pracy, oraz odrębne samodzielne stanowiska pracy – stosujące w oznaczeniu spraw symbole:
- Dyrektor Ośrodka- „D”,
- Stanowisko d/s kontroli, odbioru i ewidencji prac geodezyjnych lub kartograficznych – „OP”
-
Pracownia mapy numerycznej i GESUT – „MN”
- Stanowisko d/s mapy numerycznej i GESUT,
- Stanowisko d/s koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- Pracownia zasobu geodezyjnego i kartograficznego – „Z”
- Stanowisko d/s przygotowania materiałów do zgłoszonych prac geodezyjnych lub kartograficznych,,
- Stanowisko d/s zasobu i obsługi kancelaryjnej wykonawców prac geodezyjnych lub kartograficznych,
- Pracownia ewidencji gruntów i budynków – „EGiB”
- Stanowisko d/s ewidencji gruntów i budynków,
- Pracownia obsługi kancelaryjnej – „K”
- Stanowisko d/s reprodukcji i udostępniania danych,
- Stanowisko d/s obsługi kancelaryjnej,
- Stanowisko do wydawania wypisów i wyrysów z bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
- Pracownia finansowo-organizacyjna - -„FN”
- Główny księgowy
- Stanowisko d/s finansowo-księgowych
- Stanowisko ds. organizacyjno-kadrowych,
- Stanowisko ds. sekretariatu i archiwum zakładowego,
W Pracowniach nie tworzy się wyodrębnionych stanowisk kierowników komórki organizacyjnej, za wyjątkiem pracowni FN kierowanej przez Głównego Księgowego. Dyrektor może powierzyć poszczególnym pracowników funkcje koordynacyjne w zakresie działania poszczególnej komórki .
-
Do wspólnych zadań pracowników zatrudnionych na stanowiskach w poszczególnych komórkach organizacyjnych oraz zatrudnionych na wyodrębnionych stanowiskach pracy,
w szczególności należy:- przestrzeganie przepisów prawa, w szczególności aktów prawnych regulujących zadania PODGiK,
- przestrzeganie dyscypliny pracy oraz przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz ustawy o ochronie danych osobowych,
- terminowe wykonywanie zadań zgodnie z przepisami prawa, w tym o postępowaniu egzekucyjnym,
- realizowanie zadań wynikających z zarządzeń i poleceń dyrektora,
- przygotowanie projektów uchwał dla Rady i Zarządu Powiatu związanych z zadaniami PODGiK oraz wykonywanie zadań z nich wynikających,
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowanie decyzji w indywidualnych sprawach,
- współpraca między komórkami organizacyjnymi w celu prawidłowego wykonania powierzonych zadań,
- przygotowanie informacji i materiałów dla dyrektora wynikających z wykonywania zadań,
- przygotowanie i aktualizowanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej, celem jego bieżącej aktualizacji,
- samodzielne, przejawiające inicjatywę wykonywanie swoich obowiązków służbowych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora, zgodnie z przepisami prawa pracy.
- Do zakresu działania i odpowiedzialności Dyrektora Ośrodka należy w szczególności:
- kierowanie i nadzór nad całokształtem działań oraz inicjowanie i wprowadzanie rozwiązań organizacyjnych zapewniających właściwe funkcjonowanie Ośrodka,
- opracowywanie projektów zakresów czynności pracowników, nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonywaniem przez nich obowiązków służbowych określonych w zakresach czynności,
- współpraca z Geodetą Powiatowym i Wydziałami Starostwa,
- współdziałanie z organami Powiatu oraz powiatowymi jednostkami organizacyjnymi,
- wykonywanie zadań na podstawie upoważnień Zarządu i Starosty,
- nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy i przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz przepisów BHP,
- wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych – zarządzeń,
- upoważnianie głównego księgowego oraz wyznaczonych pracowników do podpisywania w jego imieniu określonych pism i dokumentów,
- prowadzenie kontroli wewnętrznej w zakresie prowadzenia państwowego zasobu,
- planowanie budżetu PODGiK na dany rok i nadzór nad jego realizacją,
- podpisywanie dokumentów finansowo-rozliczeniowych pod względem merytorycznym,
- wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników tj. : przyjmowanie, awansowanie, nagradzanie, przenoszenie i zwalnianie pracowników, nakładanie kar dyscyplinarnych,
- kreowanie polityki kadrowej i płacowej,
- przydzielanie pracownikom zakresów czynności określających ich zadania, obowiązki, upoważnienia oraz zakres odpowiedzialności,
- organizowanie wewnętrznych narad i szkoleń pracowników,
- prowadzenie instruktażu pracowników w zakresie obowiązujących przepisów,
- podpisywanie pism dotyczących wyjazdów służbowych pracowników, udziału pracowników w szkoleniach, wyjść w godzinach służbowych i urlopów pracowników,
- odpowiedzialność za właściwe wykorzystanie będących w dyspozycji jednostki materiałów i przedmiotów trwałego użytkowania,
- wyłączanie dokumentów z zasobu i współpraca w tym zakresie z archiwami państwowymi,
- rozpatrywanie skarg i wniosków z zakresu działalności Ośrodka.
-
Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska d/s kontroli, odbioru
i ewidencji prac geodezyjnych lub kartograficznych należy w szczególności:- dokonywanie kontroli i odbioru opracowań geodezyjnych i kartograficznych pod względem kompletności oraz zgodności z obowiązującymi przepisami,
- weryfikacja zbiorów danych i innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych i kartograficznych pod względem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii,
- sporządzania protokołów weryfikacji opracowań przyjmowanych do Ośrodka,
- przyjmowanie zbiorów danych lub innych materiałów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i ich ewidencjonowanie
- klauzulowanie stosownymi pieczęciami opracowań geodezyjno-kartograficznych przyjmowanych do zasobu,
- uwierzytelnianie dokumentów opracowanych przez wykonawców prac geodezyjnych lub kartograficznych,
- ustalanie wysokości opłat za uwierzytelnianie dokumentów powstałych w wyniku opracowanych przez wykonawców prac geodezyjnych lub kartograficznych,
- prowadzenie ewidencji protokołów weryfikacji,
- wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku sporu co do wysokości należnej opłaty,
-
wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku odmowy przyjęcia do państwowego zasobu . geodezyjnego i kartograficznego zbiorów danych lub innych materiałów sporządzonych przez wykonawców prac geodezyjnych
i kartograficznych, - wyjaśnianie i usuwanie uwag i rozbieżności zgłaszanych przez wykonawców robót geodezyjnych,
- przygotowywanie dokumentacji przetargowej w zakresie realizacji zadań z dziedziny geodezji i kartografii, w szczególności w zakresie ewidencji gruntów i budynków oraz państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
12. Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska d/s mapy numerycznej i GESUT należy w szczególności:
- prowadzenie mapy numerycznej oraz bazy danych,
- bieżąca aktualizacja baz danych w formie numerycznej,
-
bieżące prowadzenie i aktualizacja numerycznej mapy ewidencyjnej o pełnej treści poprzez wprowadzanie zmian wynikających z wpływających do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych, decyzji administracyjnych oraz w związku
z uchwałami rad gmin, - kontrola opracowań numerycznych pod względem kompletności i spójności danych,
- wydawanie materiałów w zakresie mapy i danych numerycznych,
- udzielanie informacji w zakresie wykorzystania mapy numerycznej,
- kontrola i usuwanie rozbieżności w numerycznej bazie danych,
- tworzenie i aktualizacja zasobu zabezpieczającego,
- prowadzenie dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich baz danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000,
- bieżące prowadzenie i aktualizacja bazy osnów: poziomej i wysokościowej na podstawie operatów technicznych,
- eksport plików z części graficznej ewidencji gruntów i budynków w celu przekazania baz do WINGiK i ARiMR,
- tworzenie metadanych,
- prowadzenie państwowego rejestru granic (PRG).
- Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska d/s koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu należy w szczególności:
- ewidencjonowanie wpływających wniosków o uzgodnienie sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- weryfikacja dokumentacji projektowej składanej do zaopiniowania w zakresie kompletności, zgodności z wnioskiem i oceny prawidłowości załączników graficznych i aktualności map do celów projektowych, zgodnie z przepisami prawa;
- ustalanie opłat za narady koordynacyjne;
-
zawiadamianie wnioskodawców i podmiotów zarządzających sieciami uzbrojenia terenu, wójtów (burmistrzów i prezydentów miast) oraz innych podmiotów zainteresowanych rezultatami narad koordynacyjnych, o sposobie, terminach
i miejscach przeprowadzania narad koordynacyjnych; - wydawanie na żądanie zainteresowanych uczestników odpisów protokołów narad koordynacyjnych;
- wprowadzanie uzgodnionych dokumentacji projektowych w systemie informatycznym;
-
przygotowywanie formularzy protokołów roboczych dla każdego wniosku
o uzgodnienie i przygotowanie dokumentacji do opiniowania przez poszczególnych uczestników narad koordynacyjnych; - prowadzenie i udostępnianie danych archiwalnych dotyczących uzgodnionych dokumentacji;
- wystawianie klauzul potwierdzających dokonywanie uzgodnień oraz opinii zespołu;
- zamieszczanie adnotacji, iż dokumentacja była przedmiotem narady koordynacyjnej na dokumentacji projektowej będącej przedmiotem narad koordynacyjnych;
- udostępnianie uzgodnionych projektów dla jednostek wykonawstwa geodezyjnego;
- inne czynności organizacyjno-techniczne związane z obsługą interesantów
-
Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska d/s przygotowania materiałów do zgłoszonych prac geodezyjnych lub kartograficznych należy w szczególności:
- opracowanie, analiza i przygotowanie materiałów do wykonania zgłoszonych prac geodezyjnych lub kartograficznych,
- koordynowanie realizacji robót dotyczących tego samego obszaru zgłoszonych przez różnych wykonawców,
- wydawanie wypisów ewidencji gruntów i budynków do zgłoszonych prac geodezyjnych,
- udostępnianie i porządkowanie materiałów przeznaczonych do aktualizacji przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego,
- wyjaśnianie i usuwanie uwag i rozbieżności zgłaszanych przez wykonawców robót geodezyjnych,
-
przyjmowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, uzgadnianie
z wykonawcą listy materiałów zasobu niezbędnych lub przydatnych do wykonania zgłoszonych prac geodezyjnych lub kartograficznych, - przyjmowanie zbiorów danych lub innych materiałów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i ich ewidencjonowanie,
- wydawanie licencji określającej uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystywania udostępnionych materiałów zasobu,
- ustalanie wysokości opłat za udostępnianie materiałów zasobu w ramach zgłoszonych prac geodezyjnych lub kartograficznych,
- wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku sporu co do zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty,
- utrzymywanie w należytym porządku i aktualności materiałów stanowiących zasób geodezyjno-kartograficzny,
- cyfryzacja operatów technicznych,
- przyjmowanie zawiadomień o zniszczeniu znaków geodezyjnych i budowli triangulacyjnych,
- opracowywanie pism do jednostek wykonawstwa geodezyjnego nie wywiązujących się z obowiązków względem PODGiK a wynikających z obowiązujących przepisów prawa i prowadzenie teczki spraw w tym zakresie,
-
Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska ds. zasobu i obsługi kancelaryjnej wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych należy
w szczególności :-
przyjmowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, uzgadnianie
z wykonawcą listy materiałów zasobu niezbędnych lub przydatnych do wykonania zgłoszonych prac geodezyjnych lub kartograficznych, - przyjmowanie zbiorów danych lub innych materiałów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i ich ewidencjonowanie,
- uwierzytelnianie dokumentów opracowanych przez wykonawców prac geodezyjnych lub kartograficznych,
- udzielanie informacji o posiadanych materiałach geodezyjno-kartograficznych, sposobie ich wykorzystania i zasadach udostępniania,
-
informowanie wykonawców prac geodezyjno-kartograficznych o istniejącej
lub będącej w opracowaniu dokumentacji dotyczącej zgłoszonej pracy, - wydawanie licencji określającej uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystywania udostępnionych materiałów zasobu,
- ustalanie wysokości opłat za udostępnianie materiałów zasobu w ramach zgłoszonych prac geodezyjnych lub kartograficznych,
- wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku sporu co do zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty,
- utrzymywanie w należytym porządku i aktualności materiałów stanowiących zasób geodezyjno-kartograficzny,
-
opracowywanie pism do jednostek wykonawstwa geodezyjnego nie wywiązujących się z obowiązków względem PODGiK a wynikających
z obowiązujących przepisów prawa i prowadzenie teczki spraw w tym zakresie, - rejestrowanie składanych przez wykonawców dokumentacji technicznych,
- cyfryzacja operatów technicznych,
- nadzorowanie obiegu operatów technicznych: ośrodek- wykonawca,
- obsługa kancelaryjna i koordynowanie obiegu dokumentów w PODGiK.
-
przyjmowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, uzgadnianie
-
Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska d/s ewidencji gruntów
i budynków należy w szczególności:
-
aktualizacja operatu ewidencyjnego poprzez wprowadzanie udokumentowanych zmian do bazy danych ewidencyjnych z urzędu lub na wniosek osób, organów
i jednostek organizacyjnych na podstawie prawomocnych orzeczeń sądowych, aktów notarialnych, ostatecznych decyzji administracyjnych, aktów normatywnych oraz opracowań geodezyjnych i kartograficznych, przyjętych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zawierających wykazy zmian danych ewidencyjnych, odpisów: zgłoszeń budowy budynku, zawiadomień o zakończeniu budowy budynku oraz zgłoszeń dotyczących zmiany sposobu użytkowania budynku przekazanych przez organy administracji publicznej, - prowadzenie kartoteki budynków,
- prowadzenie rejestru cen nieruchomości określonych w aktach notarialnych oraz z dokumentów otrzymanych od rzeczoznawców majątkowych,
- udostępnianie rejestru cen i wartości nieruchomości,
- udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym do wglądu zbiorów aktów notarialnych oraz orzeczeń sądowych,
- przeprowadzenie postępowań i wydanie decyzji, gdy forma lub treść otrzymanych dokumentów dotyczących zmian w ewidencji nie pozwala na wprowadzenie tych zmian,
-
przygotowanie i przekazanie dla Wydziału Geodezji i Kartografii kopii dokumentów
niezbędnych do podjęcia decyzji lub dokonania kontroli; - zawiadamianie o dokonanych zmianach danych ewidencyjnych;
- archiwizowanie i zabezpieczanie danych;
- udzielanie zainteresowanym informacji w zakresie prowadzonych spraw;
- realizowanie zamówień na udostępnienie nietypowych zestawień danych ewidencyjnych,
- właściwa ochrona baz danych,
- techniczne sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją wg stanu na dzień 01 stycznia każdego roku,
- obsługa osób korzystających z operatu ewidencji gruntów i budynków, zarządzanie systemem informatycznym i utrzymywanie jego w gotowości do przekazywania danych,
-
rezerwacja numerów nowych działek, budynków powstałych w wyniku podziałów
i innych prac geodezyjnych, - prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,
- eksport plików z części opisowej ewidencji gruntów i budynków w celu przekazania baz do WNGiK i ARiMR, Urzędu Statystycznego,
- wydawanie licencji określających uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystywania udostępnionych materiałów zasobu,
-
ustalanie wysokości należnych opłat, prowadzenie spraw wpływających
i podejmowanych z urzędu, dotyczących aktualizacji operatu ewidencyjnego, - rejestracja wpływających zmian do operatu ewidencji gruntów i budynków,
-
prowadzenie spraw dotyczących zgłoszonych zmian do ewidencji gruntów
i budynków, - prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywaniem i prowadzeniem map i tabel taksacyjnych,
- prowadzenie spraw z urzędu w przypadku wykrycia błędnych danych w ewidencji gruntów i budynków, prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem prac geodezyjnych i kartograficznych,
- prowadzenie spraw związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków,
- udostępnianie informacji zawartych w operacie ewidencyjnym w formie usług dotyczące zbiorów oraz usług i danych przestrzennych udostępnianych za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
- tworzenie metadanych.
-
Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska d/s reprodukcji
i udostępniania danych należy w szczególności:- przygotowanie materiałów przeznaczonych do sprzedaży, m.in.:
- wykonywanie kopii materiałów z zasobu,
- przygotowywanie kopii map informacyjnych i innych wg. Zapotrzebowania,
-
eksportowanie danych z zasobu do plików elektronicznych zgodnie
z obowiązującym formatem udostępniania danych,- ewidencjonowanie materiałów będących przedmiotem sprzedaży i udostępniania,
- ewidencjonowanie raportów zdalnych logowań na serwer PODGiK,
- nadzór nad przestrzeganiem polityki bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych,
- gromadzenie i bieżąca aktualizacji zbiorczych informacji statystycznych dotyczących treści zasobu,
- sporządzanie wykazów materiałów, które utraciły przydatność użytkową w celu wyłączenia z zasobu geodezyjnego lub archiwizacji,
- sporządzanie zapotrzebowania na papiery, tusze, itp.,
- okresowe czyszczenie i konserwacja komputerów i urządzeń technicznych,
- koordynacja i prowadzenie portalu: Geoportal powiatu konińskiego,
- obsługa strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej,
- naliczanie opłat za wykonane usługi i wystawiania dokumentów obliczenia opłaty,
- sporządzanie licencji do udostępnianych materiałów,
- sporządzanie informacji statystycznych i innych na potrzeby działania PODGiK
- przygotowywanie i uzupełnianie ankiet dla GUGiK, WINGiK i innych,
- udzielanie informacji o posiadanym zasobie oraz zasadach jego udostępniania i sprzedaży,
- obsługa kancelaryjna i koordynowanie obiegu dokumentów w PODGiK.
-
Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska ds. obsługi kancelaryjnej należy
w szczególności :
- obsługa kancelaryjna i koordynowanie obiegu dokumentów w PODGiK,
- przyjmowanie i prowadzenie rejestru wniosków wpływających do PODGiK,
- udzielanie informacji w zakresie udostępniania danych państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- wydawanie kopii materiałów z zasobu,
- wystawianie dokumentów obliczenia opłaty,
- sporządzanie licencji do udostępnianych danych.
-
Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska d/s wydawania wypisów i wyrysów z baz danych ewidencji gruntów i budynków należy w szczególności:
- udostępnianie informacji zawartych w operacie ewidencyjnym w formie:
- wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu,
- wyrysów z mapy ewidencyjnej,
- kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego;
-
plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującymi standardami wymiany danych ewidencyjnych,
- naliczanie opłat za wykonane dokumenty i wystawiania dokumentów obliczenia opłaty,
- sporządzanie licencji do udostępnianych danych,
- obsługa kancelaryjna i koordynowanie obiegu dokumentów w PODGiK.
- Do kompetencji głównego księgowego należy wykonywanie obowiązków określonych przepisami ustawy o rachunkowości oraz aktami wykonawczymi do ww. ustaw, a w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości PODGiK,
- nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu PODGiK;
- dysponowanie środkami płatniczymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- współdziałanie z dyrektorem w opracowaniu projektu budżetu PODGiK;
-
nadzór nad rachunkowością i księgowością finansową zgodnie z przepisami prawa,
w tym:
- organizacja i kontrola dokumentów w sposób zapewniający sprawny przebieg operacji gospodarczych, terminowe przekazywanie rzetelnych informacji księgowych,
- prawidłowe bieżące prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokonywanie rozliczeń finansowych,
- należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdań finansowych,
- nadzór nad całokształtem prac związanych z rachunkowością wykonywanych przez podległych pracowników,
- prawidłowe ustalenie stanu majątkowego oraz wyniku finansowego,
- prowadzenie gospodarki finansowej PODGiK zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającymi w szczególności na:
- zapewnieniu terminowej zapłaty zobowiązań oraz terminowego ściągania należności,
- prawidłowym ustaleniu i opłacaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, wynagrodzeń pracowniczych,
- prawidłowym dysponowaniu środkami pieniężnymi zgromadzonymi na rachunkach bankowych,
-
nadzór i kontrola nad przebiegiem inwentaryzacji składników majątkowych
w drodze weryfikacji oraz potwierdzeń sald oraz końcowe ich rozliczenie; - informowanie dyrektora o wszelkich nieprawidłowościach, zwłaszcza mających na efekty realizowanych zadań przez PODGiK;
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej informacji dotyczących wykonania budżetu oraz wszelkich opracowań wymaganych przez jednostki nadrzędne oraz sprawozdań statystycznych;
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji, rozliczania osób materialnie odpowiedzialnych, innych procedur wynikających z konieczności właściwego funkcjonowania PODGiK;
- główny księgowy uprawniony jest do:
- wnioskowania we wszystkich sprawach finansowych, wynikających z funkcjonowania PODGiK,
- kontrasygnowania dokumentów wnikających z zakresu jego pracy,
- reprezentowania na zewnątrz interesów PODGiK w sprawach wynikających z zakresu jego obowiązków;
-
Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska d/s finansowo-księgowych należy w szczególności:
- organizowanie i prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej, księgowości syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków Ośrodka oraz dokonywanie rozliczeń należności i zobowiązań Ośrodka,
- organizowanie obiegu dokumentów księgowych celem właściwego przebiegu operacji gospodarczych,
- rozliczanie kosztów podróży służbowych pracowników,
- przeprowadzanie bieżącej analizy wydatków, zapewniając ich rytmiczność w ciągu roku,
- sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z działalności zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów,
- sporządzanie listy płac, deklaracji ZUS i podatkowej oraz dokonywanie przelewów,
- kompletowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów księgowych.
-
Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska d/s organizacyjno-kadrowych należy w szczególności:
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników,
- sporządzanie umów zlecenia dotyczących wykonania określonych czynności,
- prowadzenie ewidencji pracowników zatrudnionych, zwolnionych, nagród jubileuszowych, dodatków stażowych oraz ewidencji wynagradzania pracowników,
- opracowanie sprawozdań statystycznych dotyczących zatrudnienia,
- wydawanie opinii o pracy, zaświadczeń dotyczących zatrudnienia oraz świadectw pracy,
- zaopatrzenie w materiały biurowe,
- prowadzenie ewidencji majątku trwałego Ośrodka,
-
nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa
i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
-
Do zakresu działania i odpowiedzialności Stanowiska d/s sekretariatu i archiwum zakładowego należy w szczególności:
-
przyjmowanie i prowadzenie rejestru korespondencji wpływającej i wychodzącej
z PODGiK, - przekazywanie zadekretowanych pism pracownikom,
- prowadzenie wysyłki poczty,
- nadzór nad własnoręcznym podpisywaniem listy obecności przez pracowników na liście obecności przed rozpoczęciem pracy w danym dniu, a także w trakcie czasu pracy,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków złożonych na piśmie,
- prowadzenie korespondencji za pomocą poczty elektronicznej,
-
przyjmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej
od poszczególnych komórek organizacyjnych, prowadzenie jej ewidencji oraz przechowywanie i zabezpieczenie, - udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej,
-
inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udział w komisyjnym brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę,
po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego archiwum państwowego, - odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz przepisów o ochronie danych osobowych,
- dbanie o bezpieczeństwo archiwum zakładowego, a w szczególności zabezpieczenie dokumentacji przed pożarem, wilgocią, mechanicznym zniszczeniem, wpływami niszczących środków chemicznych i przed szkodnikami.
-
przyjmowanie i prowadzenie rejestru korespondencji wpływającej i wychodzącej
Rozdział 5
Tryb działania Ośrodka
§ 7
- Pracownicy Ośrodka wykonują zadania i obowiązki określone przez Dyrektora w indywidualnych zakresach czynności oraz wynikające z postanowień Statutu Ośrodka, Regulaminu Organizacyjnego oraz innych regulaminów oraz zarządzeń obowiązujących w Ośrodku.
- Za prawidłowe wykonanie zadań pracownicy są odpowiedzialni bezpośrednio przed Dyrektorem.
- Korespondencję skierowaną do Ośrodka odbiera Dyrektor lub upoważniony przez niego pracownik Ośrodka. Dyrektor określa korespondencję, którą sam załatwia, a pozostałą przydziela do załatwienia dekretując na poszczególne stanowiska pracy.
- W razie nieobecności Dyrektora dokumenty wychodzące lub przyjmowane do Ośrodka podpisuje upoważniony pracownik Ośrodka.
Godziny urzędowania
§ 8
- Sprawy podlegające właściwości Ośrodka przejmuje się i rozpatruje w godzinach urzędowania, to jest od poniedziałku do piątku w godz. 730–1530.
- Terminy załatwiania spraw określają odrębne przepisy.
Rozdział 6
Zasady podpisywania pism i dokumentów finansowych
oraz zasady przygotowywania projektów aktów prawnych
§ 9
- Dyrektor określa korespondencję, którą sam załatwia, a pozostałą przydziela się do załatwienia dekretując na poszczególne stanowiska pracy
- Do podpisu dyrektora zastrzeżone są pisma i dokumenty w szczególności:
- odpowiedzi na wystąpienia organów kontroli zewnętrznej,
- pisma skierowane do organów powiatu i Starosty
- odpowiedzi na zapytania i wnioski posłów i senatorów,
- zarządzenia wewnętrzne,
- umowy o pracę i umowy cywilnoprawne,
- sprawozdania z działalności PODGiK,
- pisma skierowane do organów nadzoru.
- Dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym stanowiące podstawę do otrzymania i wydatkowania środków pieniężnych PODGiK podpisują:
- Dyrektor,
- główny księgowy,
- inne osoby w ramach udzielonego pełnomocnictwa lub upoważnienia,
- Pozostałe dokumenty podpisują pracownicy zgodnie z upoważnieniami
Rozdział 7
Skargi i wnioski
§ 10
1. Dyrektor Ośrodka przyjmuje zainteresowane osoby w sprawach skarg i wniosków oraz
w tygodniu, we wtorki w godzinach 9.00 -14.00.
2. Ewidencję skarg i wniosków prowadzi się w formie rejestru.
Rozdział 8
Postanowienia końcowe
§ 11
1. Zmiany regulaminu organizacyjnego Ośrodka dokonuje Zarząd Powiatu w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
2. W sprawach nie uregulowanych w regulaminie organizacyjnym decyzje podejmuje Dyrektor Ośrodka.
3. Graficzny schemat organizacyjny PODGiK stanowi załącznik do Regulaminu Organizacyjnego.
UZASADNIENIE
do projektu uchwały
Zarządu Powiatu Konińskiego
z dnia października 2017r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Koninie.
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Koninie jest jednostką organizacyjną Powiatu Konińskiego, utworzoną na podstawie Uchwały Rady Powiatu Konińskiego Nr XLII/238/10 z dnia 30 września 2010 roku
w sprawie powołania jednostki budżetowej pod nazwą Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Koninie.
W związku z realizacją nałożonych na Starostę obowiązków wynikających z art. 7d oraz art. 6a ust. 1 pkt 2 lit b ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne zadania starosty, jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej w Powiecie Konińskim, winny być wykonywane przy pomocy geodety powiatowego wchodzącego w skład starostwa powiatowego, nadzorującego m.in. działalność Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Koninie. W związku z wdrażanymi zmianami polegającymi min. na utworzeniu w Starostwie Wydziału Geodezji i Kartografii kierowanego przez Geodetę Powiatowego i przejęciu bezpośrednio w ramach tego wydziału części działań wykonywanych dotychczas w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej
i Kartograficznej, niezbędna jest zmiana zakresu działania Ośrodka, dostosowanie tych zadań do realizowanych zmian. W konsekwencji konieczna jest również zmiana regulaminu organizacyjnego Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej.
Zaproponowane brzmienie regulaminu ma na celu precyzyjne określenie zakresu działań na poszczególnych stanowiskach pracy, zwiększenie samodzielności, ograniczenie liczby stanowisk kierowników komórek organizacyjnych. Wprowadzenie nowych rozwiązań, zmierza do poprawy i zwiększenia efektywności pracy w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Koninie.
Z uwagi na zakres zmian w stosunku do dotychczasowego regulaminu uzasadnione jest wprowadzenie ich w formie uchwalenia nowego regulaminu organizacyjnego.
Link do ściągnięcia pełnej wersji regulaminu w postaci plików PDF